Cinema EOS i EF Cinema 35 mm

EOS_C500    Jak informuje producent, w kamerach Cinema EOS wprowadzono istotne ulepszenia. Jednocześnie pojawia się też na rynku nowy stałoogniskowy obiektyw EF Cinema 35 mm.
I tak do systemu Cinema EOS stworzono całkowicie nową matrycę Super 35 mm, która zapewnia doskonałe efekty w wymagających warunkach słabego oświetlenia. Maksymalna czułość kamer EOS C500, EOS C300 i EOS C100 uległa podwyższeniu z 20 000 do 80 000 ISO, a to pozwala działać w jeszcze słabszych warunkach oświetleniowych. Użytkownicy będą mogli filmować i zmieniać ustawienia ISO z dokładnością 1 stopnia lub 1/3 stopnia od 320 do 80 000 ISO.

 
   Odpowiedzią na opinie i oczekiwania użytkowników są usprawnienia w odniesieniu do produkcji kinowych. Najnowsza aktualizacja oprogramowania pozwoli profesjonalistom używającym EOS C500 na filmowanie w szerszej przestrzeni barwnej. Do obecnej przestrzeni kolorów BT.709 dodano nową DCI-P3+ i Cinema Gamut. DCI-P3+ jest to standard w cyfrowych projekcjach kinowych, ale nie uwzględnia wszystkich kolorów w obecnej technologii matryc, dlatego nowa przestrzeń Cinema Gamut zapewnia jeszcze szerszy zakres przestrzeni kolorów. Dodatkowo będzie możliwe dodanie BT.709, Wide DR lub DCI-P3+ LUT na wyjściu gniazd MON.1/2, zwiększając tym samym opcje monitorowania bezpośrednio na planie. Nowe oprogramowanie pozwoli na zastosowanie kamery EOS C500 w produkcjach wykorzystujących system kodowania kolorów ACES. Wspierając monitorowanie na planie, możliwe będzie wyjście sygnału z terminala MON.2 w rozdzielczości 2K zgodnego z przestrzenią kolorów ACESProxy10 i ACES.

   W kamerze EOS C500 rozszerzono opcje szybkiego nagrywania. Dodano nowy tryb 4K1K RAW, który umożliwia nagrywanie do 120 klatek/s. Aby przeciwdziałać wysokiej temperaturze generowanej w czasie długiego nagrywania, zwłaszcza w 4K lub 2K, kamera EOS C500 została wyposażona w efektywny system chłodzenia oparty na wiatraku. Żeby zredukować możliwość nagrania dźwięku jego pracy, udoskonalono tryb automatycznego chłodzenia, który zatrzymuje wiatraczek podczas nagrywania. Chłodzenie automatycznie rozpoczyna się po wstrzymaniu nagrywania. Automatyczna aktywacja w trakcie nagrywania jest ciągle możliwa, żeby ochronić kamerę przed niebezpiecznym przegrzaniem.

   Bazując na ulepszeniach w kamerze EOS C300 z początku 2013 roku, Canon wprowadza szereg dalszych zmian, które poszerzą jej funkcjonalność podczas niezależnego filmowania przez jedną osobę. Między innymi tryb szerokiej rozpiętości tonalnej Wide DR gamma, który po raz pierwszy zastosowano w kamerze EOS C100. Wide DR zapewnia 12 stopni rozpiętości tonalnej przy filmowaniu w Canon Log gamma. Powstały obraz jest mniej „płaski” i nie jest wymagana korekcja kolorów w postprodukcji. Jest to szczególnie wygodne dla twórców pracujących z napiętym kalendarzem lub z ograniczonym budżetem. Ulepszenia wspierać będą współpracę z obiektywem EF-S18-135mm f/3,5-5,6 IS STM i umożliwią ciągłe ustawienie ostrości, a także rozszerzą opcje AE.

   Także w nagrywającej w rozdzielczości 4K lustrzance EOS-1D C wprowadzono zmiany zwiększające osiągi i wszechstronność tego modelu. Stosując mocowanie Canon EF, możliwy będzie odczyt wartości przysłony przy filmowaniu obiektywami Canon EF Cinema oraz zachowanie metadanych obiektywu. Ponadto obiektywy EF Cinema będą mogły korzystać z funkcji korekty winietowania i aberracji chromatycznej poprawiającej ogólną jakość obrazu. W odpowiedzi na sugestie użytkowników poprawiono nagrywanie dźwięku – obecnie ograniczone jest do mikrofonu. Ulepszenie pozwoli na wybór pomiędzy mikrofonem a wejściem liniowym i pozwoli na podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku.

   W kamerach EOS C500, C300 i C100 funkcja powiększenia, która jest szczególnie użyteczna przy ręcznym ustawianiu ostrości, została rozbudowana o możliwość wyboru jednego z 25 segmentów. Nowa opcja pozwoli użytkownikom zablokować wszystkie funkcje, łącznie z przyciskiem REC, w trybie przełącznika zasilania w pozycji LOCK. Możliwe również będzie przypisanie sterowania ISO i przysłoną zarówno do tarczy kontrolnej korpusu, jak i do uchwytu bocznego modeli EOS C500 i C300.

   Z kolei poprawa zdalnego sterowania poprzez Wi-Fi w kamerach EOS C500 i C300 oznacza, że dwóch użytkowników będzie miało dostęp do kamery w tym samym czasie. Jeden będzie mógł sterować kamerhighres-20130904_hiRes_cne35mmt15lf_3q_1378372322ą, podczas gdy drugi zajmie się wprowadzaniem metadanych. Przyspiesza to i ułatwia postprodukcję. Dodatkowo modele EOS C300 i XF300 będą mogły współpracować z odbiornikiem GPS GP-E1.
   Korekcja winietowania będzie również możliwa w kamerach EOS C500, C300 i C100. Funkcja ta poprawia jakość obrazu, redukując spadek jasności występujący w rogach. Ulepszenia serii XF300 obejmują dostępność nowej osłony z wbudowaną zasłoną i dodatkową funkcją cyfrowego telekonwertera.

Related posts

Top
font