„Come and See” – największa kampania Canona?

Come and See

Come and SeeCanon Europe rozpoczął największą w swojej historii konsumencką kampanię marketingową typu through-the-line (TTL). W ramach trzyletniej strategii komunikacyjnej, firma przeprowadzi kampanię pod hasłem „Come and See”, która zachęca konsumentów do bliższej obserwacji otaczającego świata. Dodatkowo inspiruje do uwieczniania wyjątkowych historii, dziejących się wokół nas każdego dnia. Kampania zadebiutowała podczas targów Photokina – największej na świecie imprezy poświęconej fotografii i rozwiązaniom do przetwarzania obrazu.

Canon rozumie, że zmienia się sposób w jaki konsumenci robią i udostępniają zdjęcia, dlatego nieustannie poszukuje sposobów inspiracji i wsparcia użytkowników w ich podróży po świecie fotografii. Aby pomóc w odkrywaniu fascynujących historii i doświadczeń zamierza więc dostarczać nowe technologie do przetwarzania obrazu oraz wysokiej jakości rozwiązania do uwieczniania i dzielenia się niezapomnianymi wrażeniami oraz ważnymi momentami.

Rozpoczęła się ona prezentacją dwóch zaskakujących i nieznanych wcześniej historii „Come and See”. Pierwsza pokazuje mecz Calcio Storico – „futbolu historycznego”. W otoczeniu galerii sztuki i turystycznych atrakcji Florencji rozgrywany jest mecz, który przypomina raczej starożytne zmagania gladiatorów, niż spotkanie UEFA Champions League. Zawodnicy w średniowiecznych strojach blokują się nawzajem, mocują i ścigają, aby przejąć piłkę i zdobyć najbardziej pożądane sportowe trofeum — krowę. Druga historia ukazuje stado jeleni eksplorujących podmiejskie ulice w pobliżu lasu Epping w południowo-wschodniej Anglii. Kiedy mieszkańcy udają się na nocny spoczynek, jelenie wędrują po spokojnym osiedlu — noc należy do nich. Obie historie zostały sfilmowane aparatami Canon EOS C500 i EOS C300 w ciągu wielu dni ze względu na nieprzewidywalną naturę obu scenariuszy.

Film został wyprodukowany i wyreżyserowany przez cenionego angielskiego filmowca Jonathana Glazera. Jest on znany z rewolucyjnych dzieł, w tym filmów fabularnych oraz teledysków takich grup jak Jamiroquai czy Radiohead. Największe uznanie przyniosły mu spoty reklamowe dla takich firm jak Nike, VW, Stella i Levis, w tym słynna reklama „Surfer” piwa Guinness, która plasuje się na szczycie wielu zestawień najlepszych reklam w historii.

W ramach kampanii Canon stworzył witrynę internetową „Come and See”, która pozwala konsumentom zajrzeć za kulisy fascynujących historii wykorzystanych w kampanii, a także dowiedzieć się więcej o technologiach i produktach firmy. Seria filmów przygotowanych przez fotografa podróżniczego Christophera Pillitza i fotografa natury Jamiego Halla pod tytułem „Jak to zrobić” skupia się na konkretnych produktach i zapewnia konsumentom porady dotyczące robienia znakomitych zdjęć za pomocą urządzeń Canon.

Opowiadanie historii za pomocą zdjęć osiąga nowy szczyt popularności. Prognozy mówią, że tylko w tym roku powstanie niemal bilion fotografii, co oznacza, że jest to wyjątkowo ekscytujący czas dla firm specjalizujących się w dostarczaniu rozwiązań do przetwarzaniu obrazu. — powiedział Nigel Taylor, dyrektor działu Consumer Imaging Marketing Communications, Canon Europe. — Od 80 lat zachęcamy konsumentów, aby opowiadali nam swoje unikatowe historie poprzez robienie, udostępnianie, drukowanie i podziwianie fotografii. W tym nowym świecie obrazów, chcemy nie tylko dostarczać konsumentom narzędzia do uwieczniania, zapisywania i udostępniania pamiętnych chwil, ale również zainspirować ich do tego, aby traktowali fotografię jak okazję do odkrywania cennych momentów i doświadczeń.

Więcej informacji można znaleźć w witrynie kampanii „Come and See”

Related posts

Top
font