Pokaz Epsona LS10000

Epson LS10000

Jesteśmy właśnie po wieczornym seansie filmu… nieważne jakiego, bo nie o film chodziło, a o najnowszy model projektora Epson do kina domowego EH-LS10000. By przekonać o swej wysokiej jakości obrazu projektor musiał się zmierzyć z referencyjnym projektorem Christie w profesjonalnych warunkach sali kinowej studia postprodukcyjnego studio D35 („Bogowie”, „Drogówka”, „STOP zwolnieniom z WF-u!” i inne).

Epson LS10000

Epson będzie kosztować ok. 6-7 000 euro, cena Christie jest wiele razy wyższa, jednak doskonale sobie poradził. Materiał wyświetlany z obu projektorów w standardzie 4:4:4 nie wykazywał istotnych różnic.

Epson EH-LS10000 to pierwsze urządzenie tej klasy na rynku. Zastosowano w nim laserowe źródło światła zapewniające jasność 1500 lumenów, połączone z panelami wykonanymi w technologii 3LCD Reflective (odbiciowe LCD, 0,74 cala) oraz systemem 4K Enhancement umożliwiającym zwiększenie postrzeganej rozdzielczości ekranu do odpowiadającej 4K. Laserowe źródło światła zapewnia nie tylko wysoką jasność, ale i szeroki zakres reprodukowanych barw (Epson EH-LS10000 pozwala wyświetlić obrazy zarówno w popularnych przestrzeniach barwnych takich, jak sRGB, Rec.709, jak i – jako jeden z nielicznych w przestrzeni barwnej DCI, będącej standardem dla dystrybucji obrazów w kinach cyfrowych), wysoką trwałość źródła światła (do 30 000 godzin w trybie ECO) oraz stabilność pracy.

Projektor wyposażono w obiektyw zoom 21,3– 44,7 mm, f/2,5–3,7 z funkcją shift (90% w pionie i 40% w poziomie). Ciekawą i przydatną funkcją jest pamięć ustawienia obiektywu. Mamy możliwość zapamiętania 10 pozycji (shift, zoom, ostrość) dzięki czemu łatwo i szybko dostosujemy rozmiar i pozycję wyświetlanego obrazu w zależności od materiału źródłowego.
Projektor wyposażono w wejścia HDMI (x2, w tym i standard 2.2), RS-232c, RCA (composite), RCA (component),  VGA, Wired LAN (RJ45, 100 Mbps, kontrola). Warto też podkreślić cichą pracę projektora – nawet na poziomie 19 dB (28 dB maks.)

Pierwszy pokaz dla szerszej publiczności odbył się właśnie w sali projekcyjnej studia filmowego D35 na terenie warszawskiego SOHO Factory. Mogliśmy zobaczyć projekcję w profesjonalnej sali kinowej, w której odbywa się korekcja kolorystyczna (DI) i końcowa ocena podczas produkcji filmów (tu powstawali m.in. wielokrotnie nagradzani “Bogowie”, czy „Body/Ciało” zwycięzcą 40. Festiwalu Filmowego w Gdyni). W referencyjnych warunkach można było porównać obraz z projektora Epson EH-LS10000 z referencyjnym projektorem Christie, przy zachowaniu tego samego źródła sygnału w profesjonalnej jakości (kinowy master DCI).

_DSC0002


GM

Related posts

Top
font