Huawei rośnie w się, …

Huawei

…a ludzie telefony chwalą. Do takich przynajmniej i ja należę – to gwoli uczciwości. Poznaliśmy właśnie wyniki finansowe za ostatnie pół roku i warto poświęcić im uwagę, bo robią wrażenie. Poza tym warto mieć świadomość, że na świecie nie występuje tylko jedna słuszna marka, dookoła której wszystko się kręci.

Huawei Polska

Huawei Polska

Firma Huawei, globalny dostawca technologii ICT, ogłosiła właśnie wyniki biznesowe Consumer Business Group (CBG) za I półrocze 2015 r. W tym okresie CBG odnotowała dynamiczny rozwój, osiągając wzrost na poziomie 69% względem zeszłego roku i generując łączny przychód o wartości 9,09 mld dolarów. W I półroczu 2015 r. przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 32% całkowitego przychodu spółki Huawei Technologies, odnotowując 87% wzrost i osiągając wartość 7,23 mld dolarów; w tym samym okresie 2014 r. udział CBG w dochodzie firmy stanowił 24%.

Dynamiczny rozwój firmy jest następstwem dalszego wdrażania strategii zakładającej skoncentrowanie się na sprzedaży produktów wysokiej jakości. Dzięki temu, mogliśmy zwiększyć nasze prognozy zysków na 2015 r. z 16 do 20 mld dolarów. – powiedział Richard Yu, Dyrektor Generalny Huawei Consumer BG. Tak spektakularny, szybki wzrost jest efektem przywiązania Huawei Consumer BG do rozpoznawania i zaspokajania oczekiwań klientów, poprzez dostarczanie im urządzeń powstałych na bazie innowacyjnych technologii i doskonałego oprogramowania. Z naszą konsekwencją i ogromnymi inwestycjami w badania i rozwój, Huawei w dalszej perspektywie ma stać się jednym z kluczowych graczy na tym rynku. 

Huawei

Dynamika sprzedaży smartfonów Huawei znacznie wyższa niż średnia dynamika rynkowa
W pierwszym półroczu 2015 r. całkowita wielkość dostaw smartfonów Huawei Consumer BG wyniosła 48,2 mln, wykazując 39% wzrost
w stosunku do ubiegłego roku, podczas gdy globalny rynek wspomnianych urządzeń zanotował w tym okresie wzrost zaledwie o 7%. Wielkość dostaw urządzeń Huawei z segmentów średniego i premium (mid-to-high end) wzrosła o 70% względem poprzedniego roku, osiągając poziom 31% całkowitej wielkości globalnych dostaw smartfonów i stanowiąc 42,9% całości przychodów firmy. Przychód ze sprzedaży urządzeń średniej/wyższej klasy wzrósł o 388%, podczas gdy przychód z tej kategorii stanowił 44% całkowitego dochodu.

Szybki wzrost przychodów w różnych regionach świata
Globalna strategia Huawei pozwala kontynuować stabilny wzrost zarówno w Chinach, jak i na rynkach zagranicznych. Przychody Huawei w Chinach wzrosły o 124% względem 2014 r., podczas gdy w niektórych regionach odnotowano zwiększenie przychodów o 40%. Europa Zachodnia, Europa Północno-Wschodnia,Południowy Pacyfik, Afryka Północna i Bliski Wschód odnotowały wzrost przychodu względem zeszłego roku odpowiednio o 45%, 54%, 41%, 164% i 48%. Wartość wysyłek smartfonów Huawei klasy premium we Włoszech i Hiszpanii wzrosła odpowiednio o 293% i 448% względem roku 2014. 

Huawei P8

Huawei P8

Według GFK, udział Huawei w globalnym rynku smartfonów stale rósł w pierwszym kwartale 2015 roku, odnotowując 6,7% wzrostu w styczniu, 7,1% w lutym, 7,8% w marcu, 8,1% w kwietniu i 8,8% w maju. Badania GFT pokazały, że firma Huawei ma wyższe udziały niż Samsung i Apple na rynku chińskim, odnotowując odpowiednio poziom 12,9%, 13,6%, 14,1% i 15,2% udziałów w marcu, kwietniu, maju i czerwcu br. Poza granicami Chin – w Hiszpanii i Włoszech – Huawei posiada odpowiednio 24% i 20% udziału w rynku.

Sprzedaż flagowych smartfonów Huawei przekracza poziom 5 milionów egzemplarzy
W pierwszym półroczu wartość wysyłek flagowego smartfona Huawei Mate7 przekroczyła poziom 5 mln egzemplarzy. Urządzenie jest dystrybuowane w ponad 100 krajach, między innymi w Chinach, krajach Europy Zachodniej, na Bliskim Wschodzie. Podobnie model P7 osiągnął poziom sprzedaży 7 mln sztuk i jest dostępny w ponad 100 krajach. Najnowszy flagowiec Huawei P8, w przeciągu pierwszych dwóch miesięcy od premiery obecny jest na 52 rynkach i sprzedał się w ponad milionowym nakładzie.

Huawei Mate7

Huawei Mate7

  • W maju 2015 r., firma Huawei pojawiła się w zestawieniu przygotowanym przez BrandZ – stu najlepszych marek 2015 r., plasując się na 16 pozycji w kategorii „technologia i nauka”, z wartością firmy przekraczająca 15,335 miliardów dolarów. Ponadto wzrasta zainteresowanie marką w mediach społecznościowych.
  • Społeczność internetowa szacowana na czerwiec 2015 r. wynosi 6,8 miliona fanów. Oznacza to jej dynamiczny wzrost o 40% w porównaniu do roku poprzedzającego, a całkowita liczba wzmianek w Internecie wzrosła o 60%.
  • W drugiej połowie roku Huawei Consumer BG będzie wciąż wykorzystywać swoje doświadczenie w telekomunikacji koncentrując się na segmencie „Internetu rzeczy”. Producent skupia się na akcesoriach z serii wearables wprowadzając na rynek Huawei Watch W1, TalkBand N1 i B2.
  • Huawei dysponuje 16 centrami badawczymi, studiem odpowiedzialnym za design urządzeń – Aesthetic Research Center w Paryżu, ośrodkiem matematycznym w Rosji, centrum designu i kontroli jakości w Japonii, centrum oprogramowania w Indiach. Do 30 czerwca br. producent zgłosił aż 76,687 patentów z czego 18 000 dotyczy sprzętu.

Huawei P8

Huawei P8


GM

Related posts

Top
font