Dziś odbyło się przedświąteczne spotkanie z przedstawicielami mediów, na którym firma Lenovo zaprezentowała podsumowanie istotnych dla firmy wydarzeń z mijającego roku.
Najistotniejsze fakty w tegorocznym kalendarzu Lenovo to:
-
wzrost udziału Lenovo w światowym rynku PC – porównanie rok do roku – w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2013/14 udział Lenovo w globalnym rynku wynosił 16,7%. W tym roku odnotowaliśmy najwyższy w historii udział w rynku 19,4%.
-
wzrost sprzedaży produktów Lenovo w dwóch kategoriach: PC oraz tablety i smartfony; łączna sprzedaż tych drugich przekroczyła wartość 17,3 milionów sztuk rocznie;
-
Lenovo na pierwszym miejscu pod względem ilości sprzedanych komputerów – 14 ,5 mln urządzeń sprzedanych na świecie;
-
Lenovo na drugim miejscu pod względem sprzedaży w segmencie PC + Tablet – 17 mln urządzeń sprzedanych na świecie;
-
Lenovo objęło trzecią pozycję na globalnym rynku sprzedaży w segmencie PC+ Tablet + Smartfon – 33 mln urządzeń sprzedanych na świecie;
-
polskie rankingi sprzedaży AIO, tabletów konsumenckich, notebooków konsumenckich jednoznacznie wskazują Lenovo jako lidera;
-
przejęcie działu serwersów x86 IBM oraz Motorola Mobility.
Jak powiedział powiedział Andrzej Sowiński, Country General Manager Lenovo, sukces Lenovo jest wynikiem współpracy i zaangażowania partnerów technologicznych i lokalnych dystrybutorów. Razem z nimi Lenovo buduje atrakcyjne portfolio produktów oraz usług, które są nieustająco rozwijane, aby osiągać jeszcze lepsze rezultaty w przyszłości. Lenovo jako firma z ugruntowaną pozycją, na polskim, jak i światowym rynku IT planuje w 2015 roku rozszerzyć swoją ofertę, aby dostarczać konsumentom innowacyjne rozwiązania, doskonałe parametry techniczne, trwałość i jakość.