Nowości od CI GAMES

CI Games Sniper

Na dzisiejszej konferencji firma CI Games przedstawiła strategię na najbliższe lata. Istniejąca od 2002 roku firma CI Games obecna jest na ponad 50 rynkach. Prezes spółki – Marek Tymiński przybliżył model biznesowy oraz obszary tematyczne, które będą podstawą działania firmy. CI Games odchodzi od modelu „fabryki gier”, która realizuje własnymi siłami cały proces produkcji gier – od prac koncepcyjnych, przez realizację do wydania gotowego produktu. Polskie studio przechodzi do modelu „firmy designerskiej”, która jest twórcą koncepcji oraz projektu gry, zlecając część wykonawczą wybranym przez siebie podmiotom.

CI Games


„Sniper: Ghost Warrior 3”
– nowa produkcja z segmentu AAA
To trzecia część polskiej gry snajperskiej. Prace koncepcyjne są na zaawansowanym poziomie – 60-osobowy zespół od maja tego roku pracuje nad tym projektem. Będzie to wysokobudżetowa produkcja klasy AAA, która ma spore szanse na międzynarodowy, zarówno artystyczny, jak i komercyjny sukces. Nad projektem czuwa dwóch wybitnych specjalistów, którzy mają duże doświadczenie w grach FPS i snajperskich – mówił Marek Tymiński.
Za grę odpowiedzialny będzie zespół na czele którego stoją Steve Hart oraz Paul Robinson. Steve Hart odpowiadał za grę „Sniper Elite 2″, brytyjskiego studia Rebellion. Paul Robinson z kolei pracował przy takich tytułach jak „Comanche”, „Armored Fist” (studio NovaLogic), „Full Spectrum Warrior” (Pandemic) czy „Killzone 2″ (Guerilla Games). Początki kariery zawodowej spędził w Korpusie Piechoty Morskiej USA oraz jako scenarzysta telewizyjny.
Premiera gry „Sniper: Ghost Warrior 3” jest planowana na 2016 rok. Gra zostanie wydana w wersji na komputery PC oraz na konsole nowej generacji – PS4 oraz Xbox One. Gry z serii „Sniper: Ghost Warrior” do tej pory sprzedały się w nakładzie ponad 5,5 mln sztuk na całym świecie.

CI Games

Polski developer stawia też na produkcje dedykowane konsolom nowej generacji i komputerom PC oraz globalną dystrybucję, tak jak miało to miejsce w przypadku „Lords of the Fallen„, które w dniu premiery pojawiło się na 72 rynkach. Firma znajduje się w ekskluzywnym gronie developerów posiadających nie tylko umowy produkcyjne, ale również wydawnicze z Sony oraz Microsoft (producenci konsol PlayStation oraz Xbox). Na poszczególnych zagranicznych rynkach CI Games współpracuje z największymi wydawcami gier, którzy zajmują się dystrybucją produktów firmy.
Widzę ogromny potencjał w konsolach nowej generacji. Estymacje sprzedażowe wskazują, że ich ilość wzrośnie z około 23 mln sztuk (PS4 i Xbox One) na koniec 2014 roku, do około 85 mln do końca 2016 roku. To dla nas ogromna szansa. Rozpoczęliśmy już pracę nad kontynuacją Lords of the Fallen, która również będzie grą na konsole nowej generacji. Dzięki niezwykle szerokiej dystrybucji oraz modelowi, w którym prawa do marek produkowanych przez nas gier pozostają w CI Games, możemy znacznie zwiększyć zyski ze sprzedaży własnych tytułów – mówi Marek Tymiński.

CI Games


Początek produkcji gier na platformy mobilne
Miliard osób korzysta z gier mobilnych, a gracze każdego dnia spędzają miliard godzin na korzystaniu z tego rodzaju rozrywki. Ten ogromny rynek, wyceniany jest na ok. 25 miliardów dolarów i bardzo szybko rośnie. Eksperci przewidują, że jego wartość wyniesie 30 mld w 2015 i aż 41 mld w 2017 roku. Gry mobilne wygenerowały prawie 10 mld dolarów przychodów w 2013 roku. Ten rynek rośnie w zawrotnym tempie – szacunki pokazują wzrost przychodów do 21 mld w 2014 i 25 mld w 2015 roku. Uważamy, że mamy potencjał i warunki, żeby na tym rynku się odnaleźć i produkować wysokiej jakości tytuły – mówi prezes Tymiński.
Warszawski developer zamierza rozpocząć produkcję gier na platformy mobilne od sprawdzonej marki – pierwszą grą będzie mobilna wersja „Lords of the Fallen”. Gra zostanie wydana na platformy iOS oraz Android jeszcze w 2015 roku. W tym samym czasie powstanie co najmniej jeszcze jeden tytuł dedykowany urządzeniom typu smartfon i tablet.

Related posts

Top
font