Vulkan API i Galaxy S7

Firma Samsung Electronics postawiła na interfejs programistyczny Vulkan w grach przeznaczonych na platformy mobilne. Zapewnia on większą stabilność, krótszy czas reakcji oraz wyższą efektywność energetyczną gier uruchamianych na Galaxy S7 i S7 Edge. Na tegorocznych targach E3 na przykładzie trzech najnowocześniejszych gier opartych na API Vulkan zaprezentowano, jak zastosowanie tego interfejsu przekłada się na wrażenia gracza.

Wrażenia z gry opartej na API Vulkan uruchomionej na Galaxy S7 – targi E3 2016

Na filmie wyraźnie widać rozszerzone możliwości, jakie Vulkan wnosi do świata gier. W przypadku tytułów takich jak Need for Speed: No Limits studia EA, Heroes of Incredible Tales (HIT) Nexon czy Vainglory Super Evil Megacorp obraz jest bardziej szczegółowy, a gra reaguje szybciej, dzięki czemu gracz może lepiej wczuć się w jej klimat.

OpenGL był ważnym standardem w branży przez ponad 25 lat. Jednak zmiany w technologii – w tym zwłaszcza rosnąca wydajność procesorów graficznych – stworzyły zapotrzebowanie na nowy, bardziej elastyczny i poręczny API. Tak właśnie powstał opublikowany w lutym Vulkan 1.0. Dzięki prostszym sterownikom Vulkan nie tylko rozładowuje wąskie gardła w procesorach głównych, umożliwiając wykorzystanie kilku procesorów do poprawy wydajności, ale także ogranicza zacięcia i inne nieprzyjemne niespodzianki.

W porównaniu z OpenGL ES API Vulkan API zwiększa wydajność procesora graficznego, obniżając jednocześnie obciążenie procesora głównego. Grafika jest bardziej szczegółowa, a gra reaguje szybciej. Jest dzięki temu atrakcyjniejsza dla użytkownika, który ma intensywniejsze poczucie znajdowania się w jej uniwersum.

Współpraca Vainglory i Samsung na targach E3 2016


 

Related posts

Top font