VR made in Poland

The Farm 51

The Farm 51, to firma z Gliwic, która w tym roku świętuje 10 lat swojego istnienia. Dynamiczny rozwój i rozpoznawalną w branży markę zbudowała tworząc autorskie gry komputerowe takie, jak np. „Painkiller: Hell & Damnation” oraz współpracując przy tak prestiżowych produkcjach, jak gra „Wiedźmin”. W tej chwili firma pracuje nad innowacyjną grą „Get Even”, która już wzbudziła olbrzymie zainteresowanie. W kolejne 10-lecie firma wkracza jednak z dużo bardziej ambitnymi planami znacznie wykraczającymi poza branżę gier. W 2015 stworzyła oddzielny zespół, który skupia się na rozwoju nowatorskiej technologii Reality 51 wykorzystującej elementy VR (wirtualnej rzeczywistości) na innych rynkach.

The Farm 51

VR, czyli wirtualna rzeczywistość, do tej pory rozumiana była, jako sztuczny świat wykreowany przez zdolnych grafików wspartych zaawansowanymi możliwościami obliczeniowymi komputerów. Przede wszystkim kojarzona była ze światem gier komputerowych. Dzięki zaawansowanej technologii Reality 51, opracowanej przez gliwicką spółkę The Farm 51, efektywnie wykorzystującej skanowanie 3D, VR wkracza w świat medycyny, edukacji, biznesu czy przemysłu.

The Farm 51

Wchodzimy na rynek VR z ogromnym doświadczeniem wyniesionym ze świata gier, a jest to środowisko stawiające najwyższe wymagania, co do jakości tworzonych obrazów – tłumaczy Wojciech Pazdur, Wiceprezes The Farm 51 – Mamy zespół ludzi, których potencjał możemy zainwestować zarówno w obszar produkcji contentu VR dla biznesu, jak i w realizowane wraz z partnerami strategicznymi projekty R&D. Te ostatnie wdrażamy, m.in. korzystając z dofinansowania w ramach programów unijnych. Współpracujemy z Politechniką Śląską czy Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych, ale także z międzynarodowymi gigantami takimi, jak Oculus czy Samsung. Dzieląc się z nimi naszym doświadczeniem kształtujemy przyszłość VR nie tylko w Polsce, ale i na świecie. W 2012 Oculus był wart kilka milionów, a teraz, po inwestycjach Facebooka, już szacuje się jego wartość na kilka miliardów. To wyraźnie wskazuje na to, że rynek VR dopiero jest w fazie tworzenia. Naszym zdaniem wielu potencjalnie dużych graczy jeszcze się nie ujawniło. To jednak oznacza dla Reality 51 ogromną szansę – dodaje Wojciech Pazdur.

The Farm 51

Chernobyl VR Project
Dzięki Reality 51 technologie skanowania 3D i VR mają szansę znaleźć praktyczne zastosowanie w wielu dziedzinach życia. Jednak ambicją twórców Realty 51 jest realizacja projektów o epickim wymiarze. Takim właśnie projektem jest Chernobyl VR Projekt, w ramach którego obszar, który w wyniku awarii reaktora jądrowego uległ skażeniu i odcięciu od świata, zostanie częściowo zeskanowany i przeniesiony w świat wirtualnej rzeczywistości. Dzięki takim urządzeniom, jak Oculus, Morpheus lub mobilny Samsung Gear VR każdy będzie mógł udać się na wirtualną wycieczkę po terenie Czarnobyla i Prypeci. Eksperci Reality 51 przewidują, że aplikacja będzie gotowa w przyszłym roku, co pozwoli na jej premierę 26 kwietnia 2016 z okazji 30 rocznicy katastrofy reaktora. Projekt ten będzie miał wymiar edukacyjny, ale także archiwizacyjny. Według zapowiedzi twórców stanie się niezwykle realistycznym, a do tego interaktywnym projektem dokumentalnym i pozwoli zachować dla przyszłych pokoleń pamięć o tym wydarzeniu.

Więcej na w magazynie „OiD”

Magazyn OiD maj 2015

Related posts

Top
font