#jestemgraczem – wizerunek gracza komputerowego

polski gracz_jestemgraczem

IPSOS zaprezentował wyniki największego w Polsce badania graczy komputerowych przeprowadzonego na zlecenie producenta kart graficznych – SAPPHIRE Technology – #jestemgraczem. Celem było stworzenie najbardziej kompletnej sylwetki polskiego gracza komputerowego. Kwestionariusz w niecały miesiąc wypełniły 79 543 osoby.

Badania burzą stereotypowy obraz graczy komputerowych. Fani tego typu rozrywki, których w Polsce jest nawet 13 mln, nie tylko zarabiają lepiej niż ogół Polaków i mają dobrą pracę, lecz także częściej czytają książki, chodzą do kin i muzeów.  Ponad 20 proc. ludzi grających w gry komputerowe wskazuje, że zarabia powyżej 3 tys. złotych, podczas gdy mówimy o całym społeczeństwie, liczba ta spada do 8 proc. Dużo graczy wskazuje, że gry komputerowe mają bardzo pozytywny wpływ na pracę i wykonywane obowiązki. Mówią, że granie nauczyło ich pracy w grupie, poza tym dzięki grom maja lepsza percepcję i potrafią więcej zapamiętać. To pomaga im w pracy zawodowej – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Dąbrowski, rzecznik prasowy Sapphire Technology na Polskę, producenta kart graficznych.

Kim zatem jest polski gracz komputerowy?

Polski gracz gier komputerowych to młody mężczyzna z dużego miasta (powyżej 500 000 mieszkańców). Gracze zwykle są stanu wolnego, co koresponduje ze średnią wieku. Kobiety częściej niż mężczyźni mieszkają z partnerem.
Polski gracz aktualnie uczy się lub studiuje (71% odpowiedzi). Wśród graczy jest więcej osób z wyższym wykształceniem niż wśród ogółu Polaków. W opinii samych graczy wpływ gier na naukę jest zdecydowanie pozytywny. Gry przede wszystkim pomagają w nauce języków obcych i poprawiają relacje z kolegami.
Polski gracz wyraźnie częściej uczestniczy w kulturze niż ogół Polaków, a ponadto  uczestnicy wirtualnej rozgrywki obcują także z kulturą wysoką: teatrem, koncertami czy wizytami w muzeum.
Polski gracz uprawia też dla przyjemności jakiś sport (85%). Najbardziej popularne dyscypliny w tej grupie to jazda na rowerze oraz piłka nożna.
Polski gracz dobrze ocenia swoje relacje z rodziną i angażuje się w życie rodzinne (86%). Granie w gry nie wiąże się również z osłabieniem relacji z przyjaciółmi. Gracze mają więcej przyjaciół niż ogół Polaków.
• Polski gracz najczęściej gra na komputerze osobistym (92%). Co drugi grywa również na komórce lub tablecie, a nieco więcej niż co trzeci (36%) na konsoli stacjonarnej.
Polski gracz gra średnio 21 godzin w tygodniu, a Ulubionymi typami gier są strzelanki (66%), gry RPG, a więc fabularne (65%) oraz gry akcji (53%). Wśród ulubionych tytułów dominują gry „League of Legends” (22%) i „Counter Strike” (17%). Kobiety chętniej niż mężczyźni wybierają gry przygodowe, zręcznościowe, logiczne i muzyczne. Niemal wszyscy gracze grają w sieci (92%).

To tylko niektóre z badanych kwestii, ale na ich podstawie można śmiało stwierdzić, że nie taki ten gracz straszny jak go malują, jak głoszą obiegowe opinie. Stereotypy – jak widać – wcale się nie potwierdziły. Tak przynajmniej wynika z liczb i raportu #jestemgraczem.

polski gracz_jestemgraczem

Top
font