Cyberbezpieczeństwo w motoryzacji

Coraz więcej funkcji wbudowanych w nowoczesne samochody — takich jak zdalna diagnostyka, telemetria czy rozbudowane systemy informacyjno-rozrywkowe — wykorzystuje kanały komunikacji między pojazdami a chmurą lub inną infrastrukturą. Wymiana danych z pojazdem oferuje wiele technologicznych możliwości, jednak kanały te mogą być również wykorzystane do przeprowadzenia cyberataków. Przy rosnącym ryzyku włamań do pojazdów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu oraz prywatności ich właścicieli, wymagane jest przygotowanie środków technologicznych zapewniających należytą ochronę samochodów.

Kaspersky Lab oraz AVL Software and Functions nawiązują współpracę celem rozwoju technologii cyberbezpieczeństwa dla branży motoryzacyjnej

Aby sprostać wyzwaniom stawianym cyberbezpieczeństwu przez nowoczesne systemy stosowane w motoryzacji, firmy Kaspersky Lab oraz AVL Software and Functions GmbH podjęły współpracę mającą na celu opracowanie zaawansowanych, osadzonych technologii bezpieczeństwa.

Doktor Georg Schwab, dyrektor zarządzający AVL Software and Functions GmbH oraz Aleks Mojsiejew, dyrektor ds. sprzedaży, Kaspersky Lab podpisali umowę o współpracy w Regensburgu 1 czerwca 2017 r. Umowa obejmuje następujące zagadnienia:

  • Wspólny rozwój oprogramowania gwarantującego bezpieczną, niezakłóconą komunikację między komponentami samochodu, pojazdem oraz zewnętrzną infrastrukturą.

  • Rozwój osadzonych rozwiązań motoryzacyjnych z wykorzystaniem najlepszych praktyk i technologii z obszaru cyberbezpieczeństwa.

  • Łączenie produktów bezpieczeństwa z komponentami samochodów oraz promocja zaawansowanych rozwiązań ochrony w branży motoryzacyjnej.

  • Przygotowanie programu szkoleń dla branży motoryzacyjnej.

  • Rozszerzanie portfolio rozwiązań bezpieczeństwa dla samochodów połączonych z internetem oraz pojazdów autonomicznych.

Jednym z kluczowych celów współpracy jest przygotowanie skutecznej i elastycznej platformy bezpieczeństwa, która pozwoli producentom samochodów na rozwijanie oraz stosowanie modułu Secure Communication Unit (SCU lub Car Gateway) w swoich pojazdach, z użyciem dodatkowych komponentów dopasowanych do planów produkcyjnych. Po opracowaniu prototyp rozwiązania SCU zostanie wnikliwie przetestowany pod kątem bezpieczeństwa i zgodności z wymogami. Takie podejście pozwoli nie tylko na skuteczne dostarczanie środków technologicznych wymaganych przez branżę, ale także umożliwi rozwijanie nowych koncepcji, które przyczynią się do tego, że oprogramowanie wykorzystywane w pojazdach będzie uwzględniało bezpieczeństwo już na etapie projektowania.

Kaspersky Lab wraz ze swoim partnerem technologicznym AVL Software and Functions GmbH przedstawią opracowaną wspólnie przykładową platformę SCU na targach New Mobility World / IAA 2017, które odbędą się w dniach 12-17 września 2017 r. we Frankfurcie.

Aleks Mojsiejew, dyrektor ds. sprzedaży, Kaspersky Lab, powiedział: Nasi eksperci z dziedziny bezpieczeństwa w motoryzacji od wielu lat monitorują podatności na cyberataki w pojazdach połączonych z internetem. Uważamy, że jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa nowoczesnych samochodów jest bliska współpraca między ekspertami ds. cyberbezpieczeństwa oraz specjalistami z branży motoryzacyjnej. Nasze partnerstwo z AVL Software and Functions GmbH jest swego rodzaju kamieniem milowym na drodze do takiej współpracy.

Georg Schwab, dyrektor zarządzający, AVL Software and Functions GmbH, skomentował: Jako firma z branży motoryzacyjnej, AVL dostrzega wagę bezpiecznych i stabilnych kanałów komunikacji między samochodami oraz środowiskiem zewnętrznym. Jesteśmy przekonani, że współpraca z firmą Kaspersky Lab, posiadającą olbrzymie doświadczenie w branży cyberbezpieczeństwa, pozwoli nam na rozwinięcie i wdrożenie skutecznych systemów ochrony dla nowoczesnych pojazdów.

Informacje AVL Software and Functions GmbH
AVL jest największą na świecie niezależną firmą specjalizującą się w rozwoju, symulacji i opracowywaniu technologii testowania układów napędowych (rozwiązania hybrydowe, silniki spalinowe, skrzynie biegów, silniki elektryczne, baterie oraz oprogramowanie) stosowanych w samochodach osobowych, ciężarowych oraz w silnikach o dużej mocy. Firma posiada ponad 8 600 pracowników na całym świecie. W 2016 r. przychody firmy ze sprzedaży wyniosły 1,4 mld euro.


Źródło: Kaspersky Lab

 

Top font