Xiaomi – pierwszy sklep i 10% polskiego rynku

Po kilku miesiącach od premiery produktów Xiaomi w Polsce i – jak zachwalają przedstawiciele firmy ABC Data – imponującej sprzedaży z bardzo wysoką dynamiką przyszła pora na stacjonarny, własny sklep marki. I oto dziś z rana mieliśmy okazję gościć na prezentacji i otwarciu specjalnej strefy sygnowanej logo Xiaomi. Jest ona zlokalizowana w warszawskim centrum handlowym Arkadia.

Mi Zone to jednocześnie sklep i showroom, w którym prezentowanych jest prawie 40 produktów – oprócz budzących największe emocje na rynku smartfonów, mamy power banki, mobilne głośniki, słuchawki, gogle wirtualnej rzeczywistości, indukcyjne urządzenia do gotowania ryżu czy oczyszczacze powietrza.

Otwarcia strefy dokonała Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A oraz Andrzej Kuźniak odpowiedzialny za projekt Xiaomi w Polsce. ABC Data jest dystrybutorem Xiaomi w Europie Środkowej i w Polsce, ambasadorem marki dającym jej także pełne wsparcie marketingowe i informacyjne. Decyzja o otwarciu Mi Zone jest więc naturalną konsekwencją coraz większej popularności marki Xiaomi. Kiedy we wrześniu minionego roku ABC Data uruchamiała oficjalny kanał sprzedaży swojego partnera, w ofercie były trzy modele smartfonów. Dziś portfolio jest szersze i zróżnicowane. Najnowsze smartfony oraz akcesoria z logo Mi dostępne są w największych sieciach handlowych, a od niedawna także w kanale operatorskim. Od kwietnia do połowy maja sprzedano tyle produktów Xiaomi, ile w pierwszym kwartale 2017 r.
– Jeśli dynamika sprzedaży utrzyma się, to założenie, które przyjęliśmy, że Xiaomi zdobędzie 10% rynku telefonów w Polsce, jest bardzo realne – powiedziała na otwarciu Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data. Wszystko w rękach użytkowników, zwłaszcza, że jak wiadomo twórca i właściciel marki od początku stawiał na marketing szeptany, wykorzystywanie opiniotwórczego potencjału użytkowników, a nie promowanie za pomocą kosztownego marketingu i reklamy. Oczywiście marka i produkty Xiaomi budzą wiele emocji wśród użytkowników. Dla niektórych jest to ciągle “chiński” produkt, o nie najlepszej jakości. Dla innych – i tych jest chyba zdecydowanie więcej – doskonała alternatywa dla dominacji dotychczasowych głównych producentów smartfonów. Co więcej, na pewno w kwestii możliwości i parametrów, jakie urządzenia oferują, trudno znaleźć na rynku porównywalne modele w takich cenach. Warto docenić także w ogóle fakt pojawienia się nowej marki na rynku, co niewątpliwie poszerza pole wyboru oraz mobilizuje i do poszukiwania nowych rozwiązań, i do weryfikacji cen. Warto też docenić imponujący biznesowy rozwój i potencjał firmy działającej od kilku lat i rozszerzającej swe portfolio.

Co w sklepie?

Strefa smartfonów
Flagowy smartfon Xiaomi – Mi Note 2 – był dotychczas kierowany na rynki azjatyckie. Po dostosowaniu do polskich i unijnych standardów jest teraz dostępny także w Mi Zone. Zapewnia obsługę pasma B20, a więc także szybki dostęp do internetu poza większymi aglomeracjami. Telefon zachwyca wyglądem i wykonaniem. Boki ekranu są obustronnie zaokrąglone. Przód w 77% pokrywa wyświetlacz OLED o rozdzielczości Full HD i przekątnej 5,7”. Mi Note 2 prezentuje również bardzo dobre parametry technologiczne. Tylne oko kamery ma matrycę o rozdzielczości 23 megapikseli, a przednie – 8 megapikseli. I jedno i drugie oferuje m.in. stabilizację obrazu podczas nagrywania wideo w rozdzielczości 4K. Pracę napędza procesor Qualcomm Snapdragon 821. Pamięć wynosi 6 GB RAM oraz 128 GB. Mocną stroną telefonu jest także bateria o pojemności 4070 mAh, więc telefon – dodatkowo wyposażony w funkcję szybkiego ładowania Quick Charge – powinien działać na jednym ładowaniu do dwóch dni. Mi Note 2 jest dostępny w Mi Zone za 2 999 zł.


Ofertę uzupełniają m.in. najnowsze smartfony z serii Redmi: Redmi 4A wyposażony w pamięć 2 GB RAM i 32 GB (599 zł), Redmi 4X – 3 GB RAM i 32 GB (899 zł) oraz Redmi Note 4 – 3 GB RAM i 32 GB (1 099 zł). Fani zainteresowani modelami z wyższej półki cenowej będą mogli nabyć także wciąż popularne Mi 5 oraz Mi MAX. Jak zapewnili przedstawiciele ABC Data, trwają prace, aby jak najszybciej w Mi Zone oraz u partnerów dostępne były także premierowe flagowce Xiaomi: Mi 6 oraz Mi MAX 2.

Strefa akcesoriów
Fani, którzy odwiedzą Mi Zone mogą przetestować także akcesoria tworzące wyjątkowy ekosystem Xiaomi. Do nabycia są m.in. głośniki Mi Bluetooth Speaker, przenośne ładowarki Xiaomi Mi Power Bank (10 000 mAh oraz 20 000 mAh), telewizyjne przystawki Mi BOX 4K, rozwiązania sieciowe Xiaomi Mi Router 3 oraz inteligentne opaski Mi Band 2.


Dużą popularnością powinny się cieszyć także inne urządzenia typu smart: kamera umożliwiająca szerokokątne nagrywanie Xiaomi MiJia Panoramic Camera, gogle wirtualnej rzeczywistości Mi VR Play, indukcyjne urządzenie do gotowania ryżu MiJia Induction Heating Pressure Rice, oczyszczacz powietrza Mi Air Purifier, odkurzacz Xiaomi Mi Robot Vacuum Cleaner lub oświetlenie Xiaomi Yeelight Bedside Lamp.


Grzegorz Mosieniak

O Xiaomi
Firmę Xiaomi założył w 2010 roku Lei Jun. Wierzy on, że technologia wysokiej jakości nie musi kosztować fortuny. W tym duchu też tworzymy i oferujemy niezwykłe urządzenia, oprogramowanie oraz usługi internetowe dla i z pomocą fanów Mi. Ich opinie uwzględniliśmy przy produkcji m.in. Mi Note Pro, Mi Note, Mi 5, Redmi Note 3, Mi TV czy Mi Band. Dzięki sprzedaży ponad 70 milionów smartfonów w 2015 r. i udostępnieniu swoich produktów w takich państwach jak Tajwan, Hong Kong, Singapur, Malezja, Filipiny, Indie, Indonezja i Brazylia, Xiaomi rozwija swoją działalność na całym świecie, stając się tym samym globalną marką.

Related posts

Top font